Review: Lush' dream cream

Lush_DreamCream_PrettyRebl001

Vandaag vertel ik jullie over een sterproduct en ook over één van de producten die ik kocht tijdens mijn citytripje naar London vorige maand. Ik had reeds veel over dit product gelezen, maar ik had nog niet de kans gehad het zelf even te proberen.

Het product in kwestie is de Dream Cream van Lush. Lush is een Brits cosmetica merk, de producten worden met de handgemaakt en bevatten natuurlijke, organische ingrediënten. En het beste van al, Lush test niet op dieren!

De Dream Cream is een hydraterende crème voor het lichaam, ontwikkeld voor de droge en problematische huid. Ik heb reeds op verschillende blog gelezen dat dit product perfect is om eczema te bestrijden.... en het werkt! Ik lijd aan eczema op de welbekende probleemzones, in de knieholtes, in de armvouwen, in de hals,.. Voornamelijk de knieholtes en de hielen krijgen het zwaar te verduren. Ik heb reeds vele hydraterende producten geprobeerd maar geen enkele voorkwam de eczema of was krachtig genoeg om het te doen verdwijnen, tot de Dream Cream.

Vaak wordt er voor eczema Cortisone crèmes voorgeschreven, maar op langere termijn is dit niet gezond. Dus wat beter, dan een natuurlijk product dat werkt?

Lush_DreamCream_PrettyRebl002Lush_DreamCream_PrettyRebl003

Lush over de Dream Cream:
We maken Dream Cream voor mensen met een probleemhuid (en voor mensen die willen voorkomen dat ze huidproblemen krijgen). Als basis gebruiken we havermelk, bekend om de helende werking op een probleemhuid. Om diezelfde reden gebruiken we rozenwater. De andere ingrediënten zijn ook gekozen vanwege het helende, verzachtende effect op je huid. Blauwe kamille, roos absoluut, tea tree en lavendel hebben wat dit betreft al sinds mensenheugenis een goede reputatie.

Verwacht geen bloemig luchtje. Mensen kopen het om de werking, niet om de heerlijke geur. Zodra je echter merkt wat het voor je huid doet, vind je de geur waarschijnlijk fantastisch. We krijgen veel reacties van mensen met psoriasis of eczeem die ontzettend blij zijn met deze creme omdat het voor hen heel verzachtend werkt! Garanties kunnen we niet geven, iedere huid reageert anders, maar als je iemand kent die vervelende huidproblemen heeft kun je ze Dream Cream best eens laten proberen. Probeer ook eens Dream Wash, een geweldig verzachtende shower smoothie voor gevoelige probleemhuidjes!

Lush_DreamCream_PrettyRebl004

Zoals jullie weten, is eczema een chronisch huidprobleem. In het algemeen is het een reactie op een allergie en bepaalde factoren in het dagelijkse leven verslechteren het huidprobleem, zoals bijvoorbeeld in mijn geval de factor stress waarin we in het huidige tijdperk geen tekort aan hebben.

Ik ga jullie geen fabeltjes wijsmaken, dit is geen mirakel product dat je één keer aanbrengt en de eczema verdwijnt voor altijd. Ik ben de Dream Cream nu een drietal weken aan het gebruiken en na twee weken was de eczema verdwenen. Op dit moment zijn de zones waar ik het meest last heb van eczema zijn nog vrij droog en is een verdere hydratatie een must!

Elk potje Dream Cream bevat 240 gram, je hebt niet veel product nodig dus ik denk wel dat je een aantal maanden verder bent alvorens aan de bodem te geraken!

Hetgeen dat ik wel opgemerkt heb is het grote prijsverschil tussen de verschillende landen. In het Verenigd Koninkrijk kost de Dream crème 11,50 pond (13-14 euro), in Spanje 18, 50 euro en hier in België en Nederland 20,30 euro. Dus mocht je een reisje naar Londen gepland hebben, loont het zeker de moeite om langs de Lush shop te passeren!

katerina2Bedankt voor jullie reacties! Alle voorgaande reacties werden beantwoord!

Mijn naam is Katerina; belg, boekhouder, Baha'í. Make-up is mijn passie, ik vind het zalig om het leven op te vrolijken met kleuren.

Je kan mij ook vinden op sociale media Instagram | Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten