Review: L'oreal Sublimist

IMG_20140215_145542

Ongeveer twee maanden geleden uploadde ik de bovenstaande foto naar Instagram. Ik was zo opgewonden om deze producten te mogen testen. Vandaag breng ik jullie mijn mening over de L'Oreal Sublimst producten, in sommige landen ook wel Skin Perfection genoemd. Dus als jullie willen weten wat mijn ervaring is geweest, keep on reading!

Eén van de dingen die mij het meeste aansprak toen ik de producten in de winkel zag staan, was natuurlijk de packiging. De fel roze kleur is super, het valt uitermate op in het schap tussen alle andere producten. Ik zou en ik moest gewoon die producten uittesten. En uiteindelijk stapte ik de winkel uit met de hydraterende crème en het serum.

expert-products

In deze post ga ik jullie enkel vertellen over mijn ervaring met de hydraterende crème.

L'Oreal verklaart het volgende over deze nieuwe producten: "...Verbetert de huidkwaliteit. Onze eerste corrigerende hydraterende dagverzorging die de huidkwaliteit zichtbaar verbetert bevat PERLINE P: een krachtig ingrediëntencomplex voor intense optimalisatie van de huidkwaliteit: poriën, huidoppervlakte en teint."

En eigenlijk is dit ook wel zo. Tijdens de eerste drie weken merkt ik een verbetering in mijn huidkwaliteit op. De textuur van de crème is zeer licht en wordt snel door de huid geabsorbeerd en geeft een zijdezacht gevoel. Daarbij komt nog een aangename reuk. Ik vond het een zalig product om te gebruiken. Ik gebruikte het dagelijks, aangezien mijn droge huid voldoende hydratatie nodig heeft.

Maar toen kwam week 4… en acne kwam de kop op steken, voornamelijk in de zone van het kaakbeen naar mijn nek toe. Ik heb nooit echt veel last gehad van acne en aangezien dit het enige nieuwe product in mijn routine was, was het niet moeilijk om de boosdoener te vinden.

Ik stopte onmiddellijk met de crème te gebruiken en ik merkte dat stilaan mijn huid weer recupereerde. Maar tot op vandaag, ongeveer een maand nadat ik het product stopte te gebruiken, merk ik nog steeds dat die zones heel delicaat zijn en dat de acne nog niet volledig weg is.

Mijn eerste idee was om de crème nog een tweede kans te geven maar aangezien het zo lang heeft geduurd om mijn huid weer te herstellen, heb ik beslist dit niet te doen. Om deze reden, heb ik ook beslist het serum niet uit te testen.

Ik wil nog even duidelijk maken dat het hier gaat om mij persoonlijke mening, mijn persoonlijke ervaring. Mocht ook jij dit product geprobeerd hebben en heb je geen enkel probleem ondervonden, des te beter natuurlijk. In de blogwereld liggen de meningen ook verspreid. Bij sommige is het een uitstekend product, anderen hebben dezelfde ervaring als mij.

Persoonlijk raad ik deze producten dus aan niemand aan. Op zich zijn ze niet echt duur (rond de 12 euro), maar is het waard om je huid te verpesten met acne?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten