Jamming to: Jay Park–Metronome

Met dit nieuwe segment op mijn blog wil ik jullie laten kennis maken met het liedje dat deze week door mij grijs gedraaid werd. Het kan een beetje van alles zijn, misschien iets hedendaags, misschien iets uit de oude doos. Op deze manier kunnen jullie misschien nog artiesten ontdekken of nieuwe muziek ontdekken. Het liedje van deze week is “Metronome” van Jay Park.
Vaak als men het over Koreaanse muziek heeft, is het eerste waar mensen aan denken Psy en zijn welbekende hit “Gangnam Style”, vele zouden zeggen een One Hit Wonder, hier dan toch in Zuid-Korea heeft die ondertussen nog wel hits gemaakt maar die zijn niet meer tot hier doorgedrongen.
Maar naast deze hits is er in Korea ook gewoon “normale” muziek. Net zoals hier heb je daar popmuziek, R’n’B,… noem maar op.
Jay Park werd in Zuid-Korea bekend als lid van de boyband 2PM in 2008, maar werd in 2009 uit de band gezet nadat er negatieve comments over Korea die hij op zijn MySpace account jaren eerder maakte, door de media verspreid werden. Jay Park ging terug naar the US, zijn geboorteland, startte zijn eigen YouTube kanaal en maakte zijn comeback als solo artiest in 2010. Ondertussen bracht hij een full cd uit in Korea en is de tweede reeds onderweg, daarnaast bracht hij ook een Engelstalige mixtape uit en richtte hij zijn eigen record label AOMG op. “Metronome” is de nieuwste single die vorige maand uitkwam. Het is natuurlijk geen verrassing dat de video, hieronder terug te vinden met Engelse ondertiteling, een 19+ label kreeg, na de nogal vrij uitdagende scenes met het Braziliaanse model Thais Nascimento.



katerina2Bedankt voor jullie reacties! Alle voorgaande reacties werden beantwoord!
Mijn naam is Katerina; belg, boekhouder, Baha'í. Make-up is mijn passie, ik vind het zalig om het leven op te vrolijken met kleuren.
Je kan mij ook vinden op sociale media Instagram | Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten